19 februari 2008


Tzijn er teveel. TEVEEL. Riep ik deze ochtend luid.
(niemand reageerde. maar 't was dan ook nog zeer vroeg 's ochtends)

Wat zijn er teveel? hoor ik jullie nu denken.

TEVEEL verjaardagen hier! Riep ik nog eens.

En nu kreeg ik toch al een instemmend gemompel.

Want op mijn bureau, aan het onthaal, stonden opnieuw 2 reuzegrote schalen te blinken. Schalen vol koekjes, chocolade, cake, lieve-vrouwkes, paaseieren,...

ALLES wat je je maar kan inbeelden.

Ik overleef het wel. dacht ik bij mezelf.
Hier kan ik best wel afblijven.
En dat was ook zo.

Tot collega drie de trap opkwam met een zakje in de hand.
Een zakje vol pralines.
En niet zomaar pralines,nee. Pralines in de vorm van hartjes. Mét de allerbeste pralinévulling ooit.
En daar moet ik nu toevallig toch wel een zwak voor hebben zekers?

De doos was leeg in een mum van tijd. Onze magen vol.
En de weegschaal. Die telt terug iets meer ipv iets minder.

Maar voor chocolade van die soort durf ik dat nog al wel eens over hebben.

Geen opmerkingen: